כתיבת חוות דעת משפטית

מכון ממדים מקיים שירות אבחון פסיכולוגי ומתן חוות דעת פסיכולוגית ופסיכיאטרית משפטית לבית המשפט ושירותי הרווחה, הבריאות, החינוך, ביטוח וצבא בנושאים הבאים:

מסוגלות הורית: בעקבות גידול שיעור הגירושין, אנו עדים לצורך גובר בייעוץ מצד אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש בכל הנוגע להחלטות הקשורות לענייני משמרות והסדרי ראייה. תהליך זה רלוונטי למקרים שונים ומגוונים- החל מגירושין, אימוץ ועד להחלטות הנוגעות להעברת ילד מחוץ לביתו. במצבים של חוסר הסכמה לגבי המשמורת על הילדים בתוך תהליך גירושין, נבדקת המסוגלות המסוגלות ההורית שמטרתה להמליץ לבית המשפט על הסדרי המשמורת המיטביים לילדים בהתחשב ביכולת ההורית ובקשר של הילדים וההורים. בתהליך זה נבדקים שני ההורים, הילדים, והיחסים בין ההורה לילד כאשר העיקרון המנחה הוא "עיקרון טובת הילד".

במקרים רבים בהם אין הכרעה ברורה, כפי שיש כשאחד ההורים מוותר מראש על המשמורת הקבועה על הילד, או כאשר אחד ההורים מגלה קשיים בגידול הילד (בשל הפרעה נפשית, התמכרות לסמים, אלכוהול ועוד) עולה השאלה מיהו ההורה הכשיר יותר לגדל אותו. בנוסף, במקרים בהם שני ההורים מביעים רצון לגדל את הילד, בית המשפט יצטרך להכריע בסוגיית זהות ההורה בעל המשמורת ולעיתים קרובות תידרש הערכה מקצועית של אנשי מקצועי מתחום בריאות הנפש.

מסוכנות הורית: תהליך זה נדרש על-ידי בית משפט כאשר התקבלה תלונה במשטרה על תקיפה פיזית של הורה את ילדו. לרוב, לאחר התלונה ההורה המואשם בתקיפה מורחק מביתו בצו שופט עד אשר תתברר רמת המסוכנות שלו. לצורך חזרתו הביתה – על המואשם בתקיפה לעבור הערכת מסוכנות הורית.

אימוץ: חוות דעת פסיכולוגית על זוג המבקש לאמץ, הנדרשת על ידי הרשויות כחלק מתהליך זה.

כשירות לנהיגה: חוות דעת לאלו שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בשל סיבות פסיכולוגיות.

צוואות: חוות דעת הנדרשת לצורך אישור צלילות הדעת של כותב הצוואה. חוות הדעת חשובה במצבים בהם ישנה שאלה בנוגע לצלילות הדעת או כשישנן השגות לגביה בשל סכסוכים משפחתיים.

אפוטרופסות: בדיקה פסיכיאטרית לקביעת יכולתו של אדם לנהל ולקבל החלטות בנוגע לענייניו הכספיים ו/או הרפואיים. במצב שבו קובעת חוות הדעת כי לאדם אין יכולת כזו, תידרש משפחתו למנות אדם אחר כאפוטרופוס על ענייניו של אותו אדם.

תעודה רפואית לקביעת סטטוס פסיכיאטרי: התעודה ניתנת לצורך קביעת מצבו הפסיכיאטרי של אדם: לפני ניתוח, פנייה לוועדה רפואית (כדוגמת ביטוח לאומי) המלצה לקבלת קצבת נכות וכדומה.

נשמח להקשיב לכם,
התקשרו או השאירו פרטים ונשוחח בהקדם
077-996-9091