למי מתאים הטיפול
סוגי הטיפולים השונים
1) היבט דידקטי
2) טכניקות קוגניטיביות והתנהגותיות
3) טכניקות התנהגותיות
בתחילת הטיפול נאסף מידע ממטופל ומהוריו, כדי לקבל תמונה עדכנית ומקיפה על היכולות והקשיים של הילד/ה או נער/ה, על התפתחות הקשיים לאורך השנים וההתמודדות איתם, ועל הגורמים השונים בבית/ בשכונה/ בביה”ס שיכולים להשפיע לטובה או לרעה, על האופן שבו הקשיים באים לידי ביטוי. בהמשך מתחיל תהליך של הבנת המשמעויות חיי הילד/ה או הנער/ה והפירושים הניתנים לקשיים איתם מתמודדים. זהו תהליך מובנה , המכוון להשגת המטרות שאותם קובע המטופל.
במפגשים ובין המפגשים המטופל עובר תרגולים והתנסויות, בתהליך הו הוא לומד מניסיון ששרד, שהצליח להתנהג ולהתמודד אחרת בדרך טובה יותר. הניסיון מפריך את הסכמות שיש למטופל על עצמו והעולם כפי שהיו לפני הטיפול ותרמו להתנהגויותיו הלא אדפטיביות. זהו תהליך של העצמה, פיתוח הכוחות והיכולות של הילד/ה או נער/ה ופיתוח שליטה עצמית אדפטיבית.