לחץ להתקשר
העצמאות 18/85 אשדוד 0779969091

טיפול בילדים

הטיפול בילדים בא לעזור לילדים המתקשים בהסתגלות לגן או לבית הספר, ביחסים עם אחים, בבעיות התפתחות ותקשורת, הרטבה ועוד. אנו מטפלים עם ילדים במגוון גישות טיפוליות, כולל טיפול במשחק, טיפול בסיוע בעלי חיים, טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול דיאדי בשיתוף ההורה.

כדי להתאים לילדכם את הטיפול המתאים ביותר עבורו, אנו מקיימים פגישת הכרות ראשונית עם ההורים ובה נמליץ לכם על המטפל והגישה הטיפולית המיטבית.

לקביעת פגישת היכרות או לכל שאלה אחרת
ניתן לפנות אלינו באמצעות הטלפון 08-8659837

טופס כתיבת שאלה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

83 thoughts on “טיפול בילדים”

  1. ילד בן10
    16-9-2010
    אפללו אורית כתב:

    יש לזוג חברים ילד שהוא בן 10 והוא מחרבן בתחתונים הוא טוען שהוא לא יכול להתאפק ולדעתי זה מעיד על חרדה או פחד. האם הילד צריך טיפול ? אשמח לתשובה

    1. 16-9-2010
      אבי כתב:

      שלום אורית,
      אכן הפרשת צואה רצונית או לא רצונית החוזרת ונשנית בתחתונים בגיל 10, כשאין ברקע מחלה גופנית, מורה על הפרעה הנקאת אנקופרזיס. אנקופרזיס יכולה להופיע כסימפטום יחיד, או להיות חלק מהפרעה נרחבת יותר, בדר"כ הפרעה רגשית, אכן אורית כפי שציינת הקשורה לחרדות ופחדים שונים. או הפרעה התנהגותית, המייצגת התנהגות תוקפנית ומרדנית
      המצב יכול לייצג: 1. העדר חינוך לנקיון או תגובה לקויה לחינוך שניתן, כאשר מעולם לא הושגה שליטה בסוגרים. 2, במידה והושג בעבר שליטה בסוגרים. קיומה של סיבה כלשהי שהילד נכשל, מתנגד או מסרב להתאים עצמו לנורמות חברתיות מקובלות.3. עצירה פיזיולוגית, הגורמת להצטברות צואה עם הפרשות מישניות. עצירה זאת יכולה לנבוע מעימותים בין ההורה והילד.

      אכן מומלץ להפנות את חבריך וילדם לטיפול פסיכולוגי. לאחר שיעברו הערכת ראשונית מעמיקה תגובש תוכנית טיפול. תוכנית שתסייע להורים ולילד בהבטים הרגשיים,התנהגותיים ומערכתיים.
      בברכה, אבי סוויסה


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  2. 29-7-2011
    ניבין כתב:

    אני אמא לילד בן 5 שנים אני גרושה מאבא של הילד . הילד היה אצל אבא שלו גר והוא היה מבקר אותי 3 ימים בשבוע . עכשב לפני כמה ימים אבא שלו נפטר בטאונה דרכים . עכשב הילד איצלי לא יודעת איך לספר לו שאבא שלו נפטר מה לעשות .

    1. 29-7-2011
      אבי כתב:

      שלום
      אכן סיטואציה קשה ולא פשוטה. יש לשתף את הילד שאביו נפטר ומת מתאונת דרכים. אך לא להכנס לתיאורים מרחיבים. אין להשתמש במושגים כגון "עלה לשמים", או "הלך לישון הרבה זמן". הילד יבין את מה שהוא מסוגל להבין, מבלי ליצור לו פחדים או אשליות שאביו יחזור או שהוא צריך ללכת לפגוש אותו.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  3. בעית התנהגות
    10-10-2011
    סיגל כתב:

    יש לי ילד בן 2 ותישעה חודשים הוא מגיל שנתיים כל הזמן מרביץ ומציק בלי שום סיבה הוא מרביץ אפילו לילדים בגן שלא בגיל שלו ואפילו לא עשו לו כלום יש לי ילד נוסף בן שלושה חודשים גם לו הוא מרביץ בכל מקום שהוא נימצא הוא לא מפסיק להציק לכל מי שסביבו חשבתי שיתחיל לדבר זה השתנה. אבל לא אני כל הזמן מנסה לשים אותו בחדר כאשר הוא מרביץ אני כועסת עליו אני כבר לא יודעת איך להתמודד עים ההתנהגות הזאת ואים זה יעבור או שאני בחינוך שלי עושה משהו לא בסדר 

    1. 10-10-2011
      אבי כתב:

      שלום
      קשה לראות שבנך מתנהג בצורה תוקפנית, הדבר מלווה הן בתחושת חוסר האונים המלבה את הכעס והן ברגשות אשם מה לא בסדר בי שכך בני מתנהג. אני ממליץ לפנות לטיפול שמשלב הדרכת הורים (על מנת לתת לכם כלים להתמודד עם המצבים השונים ועם מצוקותיכם) ומפגשים דיאדים אם-בן, אב-בן. שיאפשר עבוד מערכת היחסים והחלקים הרגשיים נפשיים העולים. מקום שיאפשר לראות ולהבין מה מציק לבנך שהוא רואה בתוקפנות כדרך לתקשר עם העולם.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  4. מבחן פסיכולוגי ע"י בית הספר, משמעויות
    5-3-2012
    אריה כתב:

    שלום
    בתי בת 6.5 לומדת בכיתה א', ידענו שבתנו מקבלת תגבור בית הספר אולם היום נחתה על ראשינו הפתעה מרעישה יועצת בית הספר טוענת שבתנו לא מתאימה לכיתה א' עקב אי הסתגלות ומבקשת לקיים מבחן פסיכולוגי בבית הספר על מנת לבדוק מאיזו בעיה היא סובלת?
    מה משמעות מבחן זה? מה רמת האמינות – כיוון שבטופס ההסכמה המורה רושמת את הבנותיה, האם זה "הכנסת" רעיונות לבוחן?

    1. 5-3-2012
      אבי כתב:

      שלום
      אני משער שהאבחון יעשה ע"י פסיכולוג בית הספר, שהוא פסיכולוג חינוכי. יש צורך לברר עם הפסיכולוג מה האבחון הספציפי שהוא עומד לערוך. אפשר שהוא יעביר אבחון דידקטי, או פסיכודידקטי או פסיכודיאגנוסטי. בכל אופן, בד"כ גם אבחון במסגרת פרטית, הייתם מתבקשתים לתת למורה שאלון למלא. כדרך לאסוף כמה שיותר אינפורמציה שתסייע לפסיכולוג לתת את חוות דעתו. לא רק לגבי תמונת הבת, אלה גם לראות פערים בין התמונה שמתקבלת אצלו לזו בכיתה. והכך לתת המלצות לגבי מסגרת לימודית, הוראה מתקנת, מורות שליוב, הקלות בלימודים ועוד. בכדי לסייע לה להשתלב לימודית. כמו כן, יש לזכור, גם אם נערכים ועדות שילוב או התאמה יש לכם ההורים השפעה על התוצאות.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  5. איך לבשר לילדים ?
    13-3-2012
    מיכל כתב:

    ילד בן 15 , וילד בן 8.
    אני מעוניינת לדעת איך לבשר לילדיי שאביהם עומד להיכנס לכלא למספר שנים בגין אשמה בתאונת דרכים?האם אני יכולה לספר להם בעצמי, או עדיף שהאבא יספר, או שנינו יחד?

    1. 13-3-2012
      אבי כתב:

      שלום
      רצוי לשתף את הילדים כשבועיים לפני שהאב נכנס לכלא, כאשר שני ההורים יושבים עם שני הילדים. לשתף בהסבר מה קרה ומה עומד להיות בלי להיכנס לפרטי פרטי האירועים. כל ילד יבין זאת בדרכו. לתת לכל ילד לבטא את רגשותיו ומחשבותיו. חשוב לקבל כל תגובה שלהם בניסיון להבין אותם, לאפשר להם להיות ילדים מבלי לתת להם תפקיד של בוגר ובלי הבטחות שאתם לא יודעים אם תוכלו לקיימם. לאחר מספר ימים לשוחח ההורים עם כל אחד מהילדים בנפרד מה הוא מרגיש חושב, לשים לב אם חל שינוי התנהגותי בזמן זה. להזכיר לילדים שאתם עומדים לעבור תקופה לא פשוטה אך הפרידה היא זמנית. לאחר כן לבדוק אם היו רוצים ללוות את האב בפרידה לא חייב להגיע לכלא. כמו נתן לקבל סיוע מאיש מקצוע שילווה אותכם בתהליך.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  6. חרדה לילד בן 5
    15-3-2012
    ליאת כתב:

    אני בתהליכי גירושין הבן שלי הוא האמצעי מבין 3 הוא חווה את הפרידה מאביו בצורה הכי קשה כגון הקאות והרגשת חנק שלדעתי איננה קשורה לאיזשהו וירוס שאלות על מוות התפרצוית התנגדוית בבית מתנהג בצורה אחת ובגן מתנהג בצורה אחרת איך אוכל להגיע לנקודה שמפריעה לו כי ממנו אני לא מצליחה להבין מה עובר אליו תודה ליאת

    1. 15-3-2012
      אבי כתב:

      שלום
      אכן ילדים שהוריהם מתגרשים עוברים חרדה מבטאת בסומטיזציה. לא פעם, סומטיזציה מבטאת דיבור של הגוף כאשר ישנו קושי לבטא את הרגשות שהאדם מבקש להרחיק מהתודעה. וקושי להתמודד עם רגשות הכאב בעקבות חווית אבדן המשפחה כפי שהיא, והתמודדות עם פרידה מקבלת צורה סימבולית של התעסקות עם מחלות ומוות. ילדים קטנים מתקשים לבטא באופן מילולי את העובר עליהם ויש להשתמש בכלים עקיפים כציור ומשחק. לכן הטיפול הפסיכולוגי בילדים הוא באמצעות טיפול במשחק (play therapy).
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  7. 20-5-2012
    מרינה כתב:

    מוכנות רגשית של הילד לקראת בית ספר(כיתה א')

    1. 20-5-2012
      אבי כתב:

      שלום
      אם השאלה מהי מוכנות ילד לכיתה א'. זהו אבחון פסיכולוגי חינוכי. הבא לבדוק את הבשלות הרגשית והקוגנטיבית של הילד. לראות האם הוא מתפקד בהתאם למצופה מנורמת ילדים בני גילו. ובהתאם לכך המלצה האם להשאירו שנה נוספת בגן ואיזה ערוצים לחזק או שהוא עולה לכיתה א'. והאם למסגרת רגילה או יש צורך בהתערבות כל שהיא או בכיתה קטנה.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  8. 25-6-2012
    מיכל כתב:

    הילד שבר את היד והיה בבית כשבועיים הפסיד המון חומר לימודי לכן המורל שלו ירוד הציונים ירדו בצורה משמעותית מפריע בכיתה לעצמו ולאחרים. הייתי רוצה להגיע אליכם ולבדוק איך אפשר לטפל בבעיה זו

    1. 25-6-2012
      אבי כתב:

      שלום
      את מוזמנת ליצור קשר טלפוני עם המשרד ולתאם פגישה. טלפון 088659837
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  9. אבחון
    4-7-2012
    ורה כתב:

    שלום רב.כמה עולה אבחון לילדה בת 5?האם יש צורך במכתב המלצה מרופא ילדים?תודה

    1. 4-7-2012
      אבי כתב:

      שלום
      אבחון נעשה כאשר ישנה שאלה ומחפשים את התשובה. כך שמכתב מרופא ילדים המסביר את הממצאים, התלבטות ומה השאלה "המחקרית" יכול למקד את האבחון. במידה וההורים יכולים להסביר את המצב ומה מתבקש האבחון להבהיר.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  10. בן 3 שבוכה, מתעצבן וצועק
    9-10-2012
    שי כתב:

    שלום,
    יש לי ילד בן 3 שבחודשים האחרונים לא מפסיק להתעצבן, לבכות ולצרוח כמעט מכל דבר ועל כלום רוב הפעמים.
    דבר נוסף הוא זה שהוא מדבר בקול רם מדי ואנחנו מקפידים לומר לו בסובלנות רבה שיידבר יותר חלש כי זה לא נעים לנו באוזן.
    האם יש פיתרון, טיפול או כל דבר אחר שאנחנו צריכים להגיד או לעשות בכדי להתגבר על התקופה הזו?
    אודה לתשובתכם.

    1. 9-10-2012
      אבי כתב:

      שלום
      באופן כללי גיל 3 זוהי תקופת החיים הראשונה שיש בה עימותים רבים בין הילדים להוריהם בדרך ליצירת עצמצאות ונפרדות. ואכן זה לא פשוט הן להכיל את תוקפנות הילדים מצד אחד והן להניח להם גבולות ברורים אך לא נוקשים. ההתמדה והעקביות היא הדרך להצלחה. במידה ואתם רואים שאתם לא משיגים את התוצאה הראויה אפשר להעזר בהדרכת הורים.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  11. טיפול בילדה בת 6 עם חרדה לחיות
    16-10-2012
    ענבל כתב:

    שלום רב,
    המליצו לי על טיפול קוגנטיבי עבור חרדה מבעלי חיים וחרדות נוספות.
    אני מאזור הדרום ואין בשירותי בריאות כללית פיסכולוג בתחום זה באזור הדרום.
    השאלה היא האם ניתן לבוא לייעוץ (והאם זה בתשלום?)
    והאם מנפיקים חשבוניות על מנת לקבל החזרים תחת סל השירותים של שירותי בריאות כללית?
    בדרך כלל מה עלות טיפול וכמה טיפולים ניתן לקבל או שנושא זה פרטני?

    תודה
    ענבל

    1. 16-10-2012
      אבי כתב:

      שלום
      במכוננו אנו מטפלים גם בגישה הקוגנטיבית התנהגותית (CBT). חברי קופת חולים כללית בעלי ביטוח משלים מקבלים החזרים חלקיים בהצגת חשבונית מטעם המכון. לגבי עלויות ותיאומי מפגשים נא ליצור קשר עם המשרד בטלפון 088659837
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  12. אבחון רגשי
    24-12-2012
    פנינה כתב:

    שלום, בני בן 6.5 בכיתה א'. בשנה האחרונה אביו ואני עברנו הליך של גירושין, במהלכו לא נשמרו הקשרים בין הילד לאב. מבחינה לימודית הילד מבריק, עם יכולות למידה טובות, סקרן ובעל ציונים טויבם, המחנכת ציינה שלדעתה יש מקום לבצע אבחון רגשי כי הוא נוטה להתפרצויות של בכי בכיתה כאשר הוא מתוסכל או כאשר לא ממששים את רצונותיו. מה זה אבחון רגשי ואיך מתקדמים עם זה. תודה

  13. ילד עם אוטיזים -חוות דעת משפטית
    1-2-2013
    סנדרה בקפורד כתב:

    יש לי ילד בן 10 עם אוטיזים אני צריכה חוות דעת משפטית
    בגלל שהוא נאנס בבית הספר לחינוך מיוחד לפני 3 שנים
    ויש חוות דעת שכזו
    עכשיו צריך חוות דעת עדכנית
    תודה 0542941222

  14. ילדה בת 10-11 שנה
    4-2-2013
    רים כתב:

    שלום ב
    אני אימא חורגת לילדה נולדה לאימא חולת פסיכורניה ויש סימנים מפחידים
    מה הסיכוי לעבירת המחלה לילדה
    זה גנטי או לא
    איך אני יכולה להסביר לילדה על זה
    תודה
    רים

  15. בעיות רגשיות לבתי בת ה 8
    28-5-2013
    ורד כתב:

    ילדתי ירין בת ה 8 …ילדה מאוד חברותית ופופלארית בבהס…כאשר מנגד מאוד ביישנית וסגורה.
    לפני כשנה וחצי איבדתי את אמי ממחלת הסרטן.
    ביתי ירין גדלה אצלה ומאוד הייתה קשורה אליה
    כשאימי נפטרה הילדה בכתה מעט מאוד ומאז לא דיברה עליה בכלל עד לפני שבוע שפתאום החלה לפרוץ בבכי שמתגעגעת לסבתא…
    לאחרונה גם שאלה אותי ממה סבתא נפטרה במה הייתה חולה ?
    תשובתי הייתה פזיזה מידי ואמרתי לה שסבתא הייתה חולה במחלת הסרטן כתוצאה מהסיגריות (אני מעשנת)
    הבנתי שעשיתי טעות כאשר הילדה ביקשה ממני להפסיק לעשן כדי שלא יקרה לי מה שקרה לסבתא
    כמו כן הילדה מאוד מפחדת להישאר לבד בבית (רק לכמה דקות)
    האם יש דרך לטפל בבעיה או להבין מה עובר על הילדה??

    1. 28-5-2013
      אבי כתב:

      שלום
      את שואלת אם יש דרך להבין מה עובר על הילדה ונשמע שאת דווקא מבינה ומתארת היטב מה עובר עליה. בתך מתמודדת עם האובדן של סבתה שהייתה מאוד משמעותית לה והיא מתגעגעת אליה. במקביל היא גם חרדה מהאפשרות שתאבד גם אותך, והאפשרות הזו הפכה, כנראה, לממשית יותר כשהיא גילתה את הקשר בין עישון למוות.
      לכולנו יש צורך בסיסי להרגיש בטוחים בעולם, שאנחנו יודעים מה עומד לקרות ומה יהיו התוצאות של מעשים או אירועים מסוימים. נראה שמשהו בתחושת הביטחון והיציבות של ירין בעולם התערער וזה גורם לה לחרדה. היא מנסה להבין את החוקיות במציאות שהשתנתה ולהתמודד בהתאם – למשל בכך שביקשה ממך להפסיק לעשן. כדאי שתדברי איתה, תשמעי ממנה מה מטריד אותה וממה היא חוששת ותנסי יחד איתה להגיע לתשובות מתאימות. אם החרדות של ירין נמשכות לאורך זמן או מחמירות, כדאי לפנות לייעוץ אצל איש מקצוע מתאים. אם תרצי, את מוזמנת לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  16. התפרציות זעם ילד בן 6
    30-6-2013
    משה כתב:

    בני בן ה6 סובל מהתפרציות זעם בלתי נשלטות שבמהלכן הוא לא מסוגל להרגע ולא מגיב לכל נסיון להרגיעו רק לאחר זמן מה בו הוא נרגע לבד ומביע חרטה על מה שקרה ואף מרגיש רע מאוד עם מה שקרה יש לציין שבמהלך ההתפרציות הוא לא פוגע באחרים או מרביץ אלא מסתגר בתוך עצמו ולעיתים בועט בחפצים וכאלה ודבר זה חוזר על עצמו כל כמה זמן לתקופה מסויימת ונעלם וכך חוזר שוב במחזוריות מוזרה

    1. 30-6-2013
      אבי כתב:

      שלום
      נשמע שבנך מתקשה לווסת את הרגשות וההתנהגות שלו והתפרצויות הזעם הללו גורמות לו ולכם למצוקה משמעותית. את מציינת "מחזוריות מוזרה" ונראה שכדאי להבין מה מעורר אצל את התפרצויות הזעם כדי שאפשר יהיה לעזור לו לשלוט בעצמו בצורה טובה יותר. מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי ואם תרצי, את מוזמנת לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  17. ילדה אגרסיבית ועצבנית
    9-7-2013
    יאנה כתב:

    שלום!!! יש לי ילדה יחידה בת שנתיים וחודשיים , כבר תקופה של כמה חודשים שהיא מרביצה לילדים בגן ואף לפעמים מרביצה לי , ניסינו לדבר איתה ניסינו להחזיר לה מכה ביד ניסינו להרים את הקול אך כלום לא עוזר ברגע שמשהו לא נראה לה היא פשוט שולחת ידיים. לאחרונה זה מ"ס ימים היא נהיתה יותר אגרסיבית ועצבנית ונראה שכלום לא נראה לה גם בגן כבר העירו לנו שמשהו לא תקין היא כל הזמן עצבנית מרביצה צועקת בוכה ונופלת על הרצפה . נפילות על הרצפה זה גם משהו שכבר נמשך תקופה היא מהילדים שרואים בקניון בוכים על הרצפה! המשחקים לא כלכך מעניינים אותה בעיקרון רוב היום היא נודניקית ועצבנית ואין לנו מושג מה לעשות איתה ולמי לפנות. הילדה מתקשה לדבר למרות שהיינו במכון שמיעה ולא מצאו שוםבעיה היא לא מדברת היא יודעת הרבה מלים אבל אף פעם לא מוציאה משפטים. תודה אבה מראש !!!

    1. 9-7-2013
      אבי כתב:

      שלום
      את מתארת בעיה של אלימות של ביתך בת השנתיים כאשר הדרכים בהן ניסיתם להתמודד עם האלימות שלה לא הועילו, ואין פלא – אלימות פיזית או מילולית מצדכם לא תוכל ללמד אותה שאלימות היא התנהגות לא מקובלת. אלימות מצדכם משמשת לילדה מודל להתנהגות ראויה, כי הרי "ככה אמא ואבא מתנהגים". במקביל את מספרת שהיא מתקשה להביע את עצמה באופן מילולי ונשמע שהדרכים בהן היא מנסה לתקשר איתכם ולהביע את רצונותיה נחוות בעיניכם כהתנהגות נודניקית ואגרסיבית. קרוב לוודאי שביתך מאוד מתוסכלת וחסרת אונים, מה שגם מחריף את ההתנהגות שלה, כי אין לה כלים אחרים להביע את עצמה. מומלץ לפנות להדרכת הורים כדי לעזור לה ללמוד להתבטא בצורה מקובלת יותר ולהפסיק את ההתנהגות הלא רצויה וכדי לעזור לכם להתמודד איתה בדרכים יעילות יותר. אם תרצו, אתם מוזמנים לפנות למכוננו, בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  18. ילדה ביישנית
    2-3-2014
    ג'ני כתב:

    שלום,
    הבת שלי בת ה-5 בגן חובה.
    היא משתתפת יפה בכל הפעילויות בגן ומשחקת עם הילדים, אבל במקומות חדשים ולא מוכרים היא מסרבת לשתף פעולה, נכנסת ללחץ ואי אפשר לשכנע אותה בשום אופן (בימי הולדת, בחוג, בהכנה לכיתה א')
    אני מודאגת מהשתלבותה בכיתה א' שהיא עולה בשנה הבאה, מעוניינת בהדרכת הורים לדעת איך אני צריכה להתנהג כדי לעזור לה.
    תודה

    1. 2-3-2014
      אבי כתב:

      שלום
      ביישנות או חרדה במצבים לא מוכרים היא אמנם שכיחה בקרב ילדים אך יכולה לגרום למצוקה ולקושי להשתלב בחברה, וטוב שאת רוצה לטפל בבעיה לפני שהיא מחמירה. את מוזמנת לפנות אלינו להדרכת הורים בנושא, בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  19. ילד בגיל 5
    12-5-2014
    לימור כתב:

    שלום
    אני אימא לילד יחיד במשפחה, הוא כבר בגיל 5 וחצי, ילד עצמאי ומפותח , מודע להרבה דברים, חכם ומבין.

    הגננת מתלוננת שהוא מרביץ לילדים בגן, כאשר היא פונה אליו בשאלה למעשה הוא טוען שהוא מגן על עצמו.
    מה אפשר לעשות עם הילד כדי לעצב לו התנהגות.

    1. 12-5-2014
      אבי כתב:

      שלום
      לפני שפונים לעיצוב ההתנהגות חשוב לנסות ולברר גורמים שיכולים להשפיע על ההתנהגות של בנך. למשל ובאופן כללי, האם מישהו בסביבה שלו נוהג להשתמש באלימות? האם בנך מתקשה להביע את עצמו בצורה מילולית? האם יש סימנים נוספים לקושי בשליטה על דחפים? הבן שלך אומר שהוא משתמש באלימות כדי להגן על עצמו וכאן יש לבדוק – מפני איזה איום ומפני מי הוא מרגיש שעליו להגן על עצמו?
      באשר לעיצוב ההתנהגות, העיקרון המרכזי בדרך כלל הוא התעלמות מהתנהגות לא רצויה וחיזוק התנהגות רצויה. בהתעלמות מהתנהגות לא רצויה הכוונה היא לא להתייחס אליו כשהוא מתנהג כך. כמובן, במקרה של אלימות צריך במקביל למנוע ממנו מלפגוע בילדים אחרים או בעצמו. חיזוק התנהגות רצויה כוללת, בשלב הראשון, הגדרה של ההתנהגות הרצויה, כלומר, קביעת אופני ההתנהגות המקובלים בהם הוא יכול להשתמש במקום אלימות, כמו להתרחק ממקור האיום או לפנות לגננת. לאחר הגדרה ברורה של התנהגויות רצויות והבהרתן לבנך, כשהוא יבצען הוא יקבל על כך חיזוק – חיבוק, מדבקה או פרס אחר שיקבע מראש. תכנית כזו כמובן מחייבת שיתוף פעולה מלא של כל צוות הגן. אפשר להיעזר בפסיכולוג הגן מטעם השירות הפסיכולוגי-חינוכי לבניית תכנית כזו. אם תרצי, את מוזמנת גם לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  20. טיפול בנערה בת 14
    25-7-2014
    אסנת כתב:

    שלום רב. אני גרושה והיחסים עם אבי ילדיי קשים מאד . אני נדרשת עתה למצוא מטפל עבור בתי בת ה-14 .המשמורת שלי ומעורבותו של האב בחיי הילדים מזערית עד אפסית. האם יש לי אפשרות לטיפול ללא יידוע והסכמה של האב? אין כל אפשרות לפנות אליו ו/או לקבל הסכמה. אשמח לתשובה, האפשרות של פנייה לבית משפט ידועה לי.

    1. 25-7-2014
      אבי כתב:

      שלום,
      ככל הידוע לי, בהנחה ששניכם אפוטרופוסים שלה, בתך לא תוכל לקבל טיפול פסיכולוגי ללא ידיעתו והסכמתו של אביה. מבחינה חוקית פסיכולוג לא יכול לטפל בה ללא הסכמת שני ההורים הגרושים ואם יעשה כן, הוא חשוף לתביעה בשל עבירה על החוק. כמו שכתבת, יש אפשרות לפנות לבית המשפט כדי לעקוף את הדרישה להסכמה ובכל מקרה ייתכן שכדאי להתייעץ עם עורך דין לגבי האפשרויות העומדות בפנייך.
      בהצלחה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  21. אנקופרזיס
    8-8-2014
    סמדר כתב:

    ילדה בת 4 סובלת מרנקופרזיס מה שיטת הטיפול

    1. 8-8-2014
      אבי כתב:

      שלום,
      אנקומפרזיס היא הפרעה שיש בה בריחת צואה והרבה פעמים קשורה לעצירות, רצונית או שלא. הטיפול בהפרעה תלוי במאפיינים הספציפיים שלה אצל כל ילד: גיל (האבחנה ניתנת רק החל מגיל 4), האם מדובר במצב ראשוני או שניוני (כלומר, האם הילדה הייתה גמולה באופן מלא לפני שהחלה הבעיה), האם ישנה בעיה פיזיולוגית כלשהי, האם קיימת עצירות כרונית בנוסף ועוד. באופן כללי, הטיפול בהפרעה לרוב משלב התייחסות הן להיבט הגופני, באמצעות תרופות לריכוך הצואה ותזונה מתאימה, והן להיבט הנפשי וההתנהגותי באמצעות יישום תכנית טיפול התנהגותית והדרכת הורים. כדאי להיעזר באנשי מקצוע מתאימים לצורך הטיפול. אתם יכולים לפנות לטיפול באופן פרטי או למרפאה המתמחה בנושא (למשל בבית החולים ספרא). וכמובן, בשלב הראשון כדאי להתייעץ עם רופא הילדים.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  22. התפרצויות אלימות
    11-11-2014
    טלי כתב:

    בני בן ה- 3 מעסיק את עצמו בצורה יוצאת מן הכלל (הרכבת פאזלים, צביעה וכו'..), אולם כאשר חבר/ה מבקש להצטרף הוא כועס מאד ומביע זאת באלימות פיזית ומילולית. על פניו לא נראית סיבה הגיונית לכעס שלו, בבית הכל מתנהל ברוגע, אנחנו מנסים תוך כדי שיחות רגועות לשדל אותו לשתף חברים (גם בגן שעשועים), אך הוא מגביר את הכעס שלו ומשליך גם עלינו. אנא – תנו לי עצה איך לטפל בתגובות האלימות שלו שאין להם כל סיבה הנראית לעין. תודה רבה!

    1. 11-11-2014
      אבי כתב:

      שלום טלי,
      נשמע שבנך נמצא בשלב התפתחותי המתאים לחלוטין לגילו. ילדים בני שלוש רק מתחילים להכיר בנפרדות שלהם מאחרים ואין להם עוד את היכולת לראות את צרכי האחר, לא כל שכן לעכב את הצרכים והרצונות שלהם כדי לספק את אלה של אחר – ובהקשר הזה, לשתף חבר במשחק דורש לוותר על חלק מהמקום שלו, שבו רק הוא קיים וכל הצעצועים/פאזלים/צבעים שייכים רק לו, וזה דבר שאנחנו צריכים ללמוד לעשות ולהכיל. הסבר כללי אך ממצה למדי של הקושי תוכלי לקרוא פה. אז מנקודת המבט של בן 3, כעס הוא תגובה הגיונית לדרישה שהוא לא יכול להבין שהיא לוותר על מה שהוא רוצה וששייך לו בשביל מישהו אחר. מכאן שהאלימות היא הדרך של בנך להביע את הכעס והתסכול – לא תגובה שאין לה סיבה נראית לעין אלא תגובת מצוקה של ילד שלא יודע להתבטא ולהתמודד בדרך אחרת, ותגובה שסביר שתחזור על עצמה במצבי תסכול שונים ולא רק סביב שיתוף ילדים אחרים במשחק. לכן, קודם כל, ההבנה של מה שקורה לבנך שמוביל אותו להגיב באלימות אולי תאפשר מעט יותר סבלנות ורגישות בהתמודדות איתו. בנוסף, נראה שיש צורך ללמד את הילד להביע את עצמו ולבטא את רגשותיו ורצונותיו בדרכים שיהיו מקובלות יותר עליכם. הדרך הטובה ביותר להפסיק התנהגות לא רצויה היא להציע התנהגות אחרת, חליפית. לא מספיק לומר לו שאסור להתנהג באלימות, צריך גם להסביר מה כן אפשר לעשות במקום (להגיד לילד, לפנות להורה ועוד, בהתאם לסגנונכם).
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  23. איבחון ילדה בת 8
    1-2-2015
    יפית כתב:

    שלום רב ,
    בתי בת 8 ילדה חכמה מאוד נמצאת במצויינות , מקבלת מבחנים מצויינים היא ילדה מדהימה עם לב רחב ואוהב

    לעיתים היא נכנסת לבועה של עצמה ולא רואה או שומעת כלום
    בכיתה שלה יש לה חברות שאותן היא פחות ופחות אוהבת

    מהכרותי את ביתי אני חושדת שהיא לא מוציאה את עצמה חוששת לומר דבר מה שהיה שונה מדעות הבנות ,,, אין לבת שלי פחד במה אך יש לה פחד להביע את עצמה מה שיוצר תיסכול גדול

    1. 1-2-2015
      אבי כתב:

      שלום יפית,
      אם הבנתי נכון, התסכול שאת מתארת (אגב, תסכול שלה או שלך?) נובע מכך שבתך חוששת להביע את עצמה כדי שלא להיות שונה מחברותיה. הרבה פעמים בגילאים האלה וגם בהמשך, בגיל ההתבגרות, ילדים מעדיפים להיות קונפורמיים כדי לשמור על מעמדם החברתי, וכל עוד זה במידה זה נורמלי לחלוטין. אם אכן את מזהה מצוקה שלה סביב החשש להתבדל, אפשר לעזור לה לחזק את בטחונה בעצמה ובמקומה החברתי כדי להקל על ההשתלבות בחברה בצורה אותנטית.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  24. אבא נפטר
    9-2-2015
    חסוי כתב:

    יש לי ילד בן 8 שלא הכיר את אביו אך מאוד רוצה להכיר אותו לצערי הוא נפטר לפני כמה ימים ואני לא יודעת אם אני צריכה לספר לילד במיוחד שלפני כשנה סבא שלו שהיה לו כדמות אב נפטר.

    1. 9-2-2015
      אבי כתב:

      שלום,
      את מתארת מצב מורכב שאין לו פתרון אחד נכון. קשה לצפות אין בנך יגיב לידיעה על פטירתו של אביו על רקע חוסר ההיכרות עמו ועל רקע פטירתו של סבו. מה שכן, גם אם לא עכשיו ביום מן הימים הוא יאלץ להתמודד עם המצב כך שבכל מקרה כדאי לחשוב כיצד ניתן לעזור לו להכיר את אביו בנסיבות הללו. יכול להיות שתוכלי להפיק תועלת מהתייעצות חד-פעמית עם איש מקצוע לגבי אופן ההתנהלות עם רצונו של בנך לפגוש את אביו במצב הנוכחי. אם תרצי, את מוזמנת לפנות אלינו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  25. התנהגות חריגה והרטבת לילה לאחר שנולדה אחות בבית
    30-3-2015
    זהבית עכו כתב:

    היום קיבלתי הערה על כך כי בתי בת ה3 וחצי שיחקה עם ילדה בת גילה ובמהלך המשחק הבת שלי הרימה לה את השמלה וליטפה אותה באזור האינטימי אותה ילדה אמרה לבתי. כי זה לא נעים לה ולמרות הכל הבת שלי המשיכה ואמרה לאותה ילדה שזה בסדר שהיא סך הכל מלטפת אותה וזה נעים לה האם זה נורמלי
    בנוסף הבת שלי חזרה להרטיב בלילות מאז שאחותה נולדה מה נחתן לעשות

  26. ילד בן 5
    6-4-2015
    שיר כתב:

    ילדי בן ה5 לא מקשיב בכלל ועושה מה שהוא רוצה ניסיתי לדבר איתו יפה ניסיתי להעניש בחדר ניסיתי מכה ביד כלום לא עוזר
    שאני הולכת לעבודה חמתי שומרת עליו ועל אחיו(בן3) ושם בני בן ה5 עושה לה את המוות משתולל עושה דברים בכוונה צועק כבר לא יודעת מה לעשות

    1. 6-4-2015
      אבי כתב:

      שלום שיר,
      מהתיאור שנתת קשה מאוד לדעת מה גורם לבעיות ההתנהגות שלך בנך. מה שכן עולה הוא שמתוך חוסר האונים והתסכול שלך, אופן ההתמודדות איתו הוא לא עקבי. כשאת מגיבה בצורה לא עקבית, בנך לא יודע למה לצפות. הוא לא יכול לדעת אם כאשר ישתולל הוא יזכה לצעקות, מכות או לדיבור שקט ונעים – וכשהעולם לא צפוי הוא הרבה יותר מפחיד. שיר, נשמע שכדאי שתפני להדרכת הורים שתוכל לעזור לך להבין את מקורות הקושי של בנך ולהתמודד איתו בצורה טובה ויעילה יותר עבור שניכם. אם תרצי, את מוזמנת לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  27. זהות מגדרית
    5-6-2015
    לינור כתב:

    בני בן 4 משחק עם בנות, מבקש שנקנה לו ברביות ונסיכות, שם על הראש שמיכה כאילו זה שיער ארוך. מתעניין באיפור ובשיער.
    האם יש דרך לטפל כדי שהמצב לא יחמיר משום שהחל כבר לבקש נעליים ורודות.
    האם יש מקום לטיפול? שיחות? הדרכת הורים?

    1. 5-6-2015
      אבי כתב:

      שלום לינור,
      נטייה מינית היא לא מחלה ולא הפרעה ולכן אין לה טיפול. עם זאת, טיפול בהחלט יכול לעזור לך לקבל את בנך ודרך זה גם לעזור לו לקבל את עצמו.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  28. אחותי נהייתה תוקפנית
    15-6-2015
    טינה כתב:

    שלום. אחותי בכיתה א ילדה מאוד חברותי וחכמה אנרגטית
    בחודש האחרון הילדה נהיתה וקפנית . היו 3 מיקרים שממש לא היו אופיניים לה. יש לה מין התקפות זעם פעם היא נשכבה על הרצפה בכיה ובכתה ולא היתה מוכנה להירגע עד שאמא שלה הגיע בפעם השניה בצהרון היא התחילה להשליך את הצעצועים והכיסאו על המורה וגם שרטה אותה וגם בבית כאשר אבא העניש אותה כי היתה משתוללת היא תקפה אותו במכות.כאשר שאלנו בכל פעם למה היא מתנהגד ככה היא אמרה שעיצבנו אותה וגם שמורה צועקת ומאנישה אותה כל פעם. איך ניתן באמת להבין מה עובר אליה אני מרגישה שהיא במצוקה אך לא מבינה מאיפה המצוקה מגיע

    1. 15-6-2015
      אבי כתב:

      שלום טינה,
      אין שינוי פתאומי בהתנהגות שאין מאחוריו סיבה, אבל לא תמיד אנשים – ובמיוחד ילדים – יכולים לתאר במילים מה קרה. לכן כדאי לחשוב ולבדוק אם קרה לאחרונה משהו בבית? בבית הספר? עם חברות? במסגרת אחרת בה אחותך נמצאת? את מתארת את התקפי הזעם כקשורים למצבים שבהם מענישים אותה. אלה מצבים שמעוררים תסכול, כעס ולפעמים גם בושה ואשמה – כולם רגשות קשים. נשמע שמשהו מעמיס על אחותך מבחינה רגשית ואולי מעצים את התחושות האלה עד כדי כך שהיא כבר לא מצליחה לשלוט בעצמה. נסו להתייעץ עם הצוות בבי"ס וגם עם פסיכולוג בית הספר.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  29. קקי לילד בן שמונה
    20-6-2015
    אדיס כתב:

    יש לי אחיין בן 8 שאחר שלארונה הוא עושה קקי בתחתונים
    למרות שהוא ניגמל מיתולים בגיל סביר של שלוש שנים

    1. 20-6-2015
      אבי כתב:

      שלום אדיס,
      כאשר ילד שהיה גמול לאורך שנים מאבד שליטה על סוגריו זהו סימן משמעותי למצוקה שחשוב לטפל בו. צריך לחפש עם הילד מה קרה לאחרונה – בבית, בבית הספר או בהקשר אחר. בגיל 8 הילד כבר יודע שבריחה של קקי היא חריגה וגם זה יכול לגרום לו לקוי ולפגיעה בדימוי העצמי. לכן כדאי לשקול לפנות לייעוץ מקצועי באופן אישי.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  30. קקי במכנסים
    23-7-2015
    רויטל כתב:

    היי, יש לי חברה שהבן שלה בן 5 וחצי והוא עושה על עצמו קקי , היה תקופה שהוא היה מורח את הקקי בשירותים, הוא מריח נורא. מה אפשר לעשות ? האם יש טיפול ? זה דחוף

    1. 23-7-2015
      אבי כתב:

      שלום רויטל,
      בוודאי שיש טיפול – גם לבעיות של שליטה בצרכים וגם למריחת הצואה. כדי להתאים את הטיפול לילד צריך לקבל תמונה טובה יותר של המצב (מתי זה התחיל? האם אי פעם נגמל? מה התדירות? וכו') ולכן כדאי שהאמא של הילד, חברתך, תפנה לייעוץ בנושא. אפשר לפנות דרך קופת חולים, למכון להתפתחות הילד, או לפנות לייעוץ אצל פסיכולוג. כדאי וחשוב לטפל בבעיה, במיוחד שגם את אומרת שהילד מריח רע, מה שבוודאי יכול להוביל לדחייה חברתית ולהחמיר את הקשיים.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  31. ילד בן חמש - חוסר יכולת להתמודד איתו
    30-7-2015
    מיכל כתב:

    שלום רב,
    יש לי שלושה ילדים: בן בן קרוב ל-5, בן אמצעי בן קרוב ל-3 ותינוקת בת חמישה חודשים.
    מאז שהיה תינוק היו לנו בעיות עם הבן הבכור: הוא עקשן בצורה לא רגילה וחכם מאוד (כל משפט גורר אחריו שאלות נוספות בכל התחומים), קולט מהר ובעל ידע רב בהמון נושאים. אך הוא לא מקבל מרות של אף אחד: של ההורים, הסבים, הגננות ולא מקשיב למבוגרים. כשהוא איננו בבית הבית מתנהל על מי מנוחות עם קשיים רגילים של גידול ילדים אבל כשהוא בבית, הבית כולו לא רגוע והוא מטריד את שני אחיו ומתעמת עם המבוגרים.
    אני חושבת שאפשר להצביע בהתנהגות שלו על מספר בעיות עיקריות:
    1. ריכוז יתר: כשהוא עסוק במשהו/ במישהו אי אפשר לקבל את תשומת ליבו. אם קוראים בשמו הוא לא עונה, הוא שוכח את צרכיו הבסיסיים (ידחה רעב, פיפי וכו')
    2. חוסר ריכוז כשאחיו בסביבה: לא מסוגל לאכול, לשחק, להקשיב כשאחיו או לפעמים ילדים אחרים בסביבה. כשהם בסביבה הוא לא יכול להתרכז בכלום חוץ מבהם (אינו שומע ומבטו וכל תשומת הלב שלו ממוקדים רק בהם). לא מרפה מהם כולל מהתינוקת. נוגע בהם ומציק להם.
    3. לא מקשיב ולא ממושמע. לא מוכן לקבל שום דבר שאומרים לו (כולל לקחת פסק זמן לחשוב, תוצאה של עונש להתנהגות שלו או סתם הנחייה או איסור). תמיד יש לו מה לענות והוא כופה את מה שהוא אומר ואת דעתו על סביבתו. ניסינו להתעלם אך הוא לא מרפה, חוסר הסכמה מביא לעימות קשה (הוא צועק, מתווכח,בוכה, מכה, מכחיל) שלא מסתיים אלא רק בקבלת דבריו ואני לא חושבת שהפיתרון הוא להסכים איתו במיוחד כשזה מנוגד למה שאמרנו. אך עד שלא מסכימים עם מה שהוא אומר הוא לא מרפה וחוזר וחוזר.
    עם השנים למדנו שאי אפשר ללכת איתו "ראש בראש" כי זה רק מוביל לעימות קשה מאוד.
    אנחנו אובדי עיצות כי החיים בבית הפכו לסיוט ואנחנו חוששים שעם הגיל זה רק יחריף כי הביטוי לעקשנות שלו רק משתנה עם הגיל ובאיזשהו שלב הוא יגבר עלינו.

    אודה מאוד מאוד לתשובתכם, הנחייתכם ועזרתכם,
    מורן

    1. 30-7-2015
      אבי כתב:

      שלום מיכל,
      את מתארת מצב לא פשוט בבית שדורש התמודדות בלתי פוסקת ומייצר קשיים לכולם, ואין ספק שכדאי לעשות את המאמצים להתמודד ולמצוא פתרונות כמה שיותר מוקדם. מהניתוח היפה שלך את המצב עולים שני ערוצים מרכזיים של קושי: ריכוז והתנהגות, וכמובן ששניהם קשורים זה בזה. אמנם, קשיים במיקוד ובהסטת הקשב (כמו ריכוז יתר) יכולים להצביע על בעיה בתחום הקשב והריכוז וכדאי לחשוב על פניה לאבחון בתחום הזה כדי לקבל תמונה ברורה יותר של הקשיים. יחד עם זאת, אציע בשלב ראשון לפנות להדרכת הורים אצל פסיכולוג קליני או חינוכי כדי להבין טוב יותר את הקשיים מול בנך ובמשפחה ולבחון דרכי התמודדות שמתאימות לכולכם. הרבה פעמים שינוי בצורת ההתנהלות שלכם ההורים יכול לחולל שינוי משמעותי בהתנהגות של הילד ובאווירה בבית. אם תרצי, את מוזמנת לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  32. שאלה בקשר לילדה בת 5
    6-8-2015
    סיגל כתב:

    שלא מפסיקה לקלל אותנו בבית וגם להרביץ
    עושה מה שהיא רוצה ולא מקשיבה ,אנחנו כבר מיואשים ממנה אני מבקשת אם יש דרך לטפל בה אודה לכם מאוד

    1. 6-8-2015
      אבי כתב:

      שלום סיגל,
      אין ספק שקשה להתמודד עם ילדה שאינה מקשיבה ומשתמשת באלימות מילולית ופיזית. כמובן שישנן דרכים לטפל בהתנהגות לא רצויה אבל דרוש הרבה יותר מידע. כדי לנסות לעזור לה ולכם צריך להבין לעומק גם מה גורם לה להתנהגות הזאת וגם איך ניסיתם להתמודד ואיך אתם מגיבים. לעניין הגורמים להתנהגות, חשוב לשאול, למשל, מתי היא התחילה להרביץ ולקלל? האם מאז ומתמיד התנהגה כך או שמשהו השתנה? אם ההתנהגות הזו היא חריגה עבורה, מה השתנה בסביבה שלה בסמוך להופעתה? האם אפשר לזהות מצבים מסוימים שבהם היא נוטה יותר להתפרץ? למשל, כשהיא לא מקבלת את מה שהיא רוצה? כשהיא מקנאה בתשומת הלב הניתנת לילד אחר? כשהיא מנסה לעשות משהו ונכשלת? הנושא השני הוא, כאמור, אתם. איך אתם מגיבים להתנהגות הזו שלא מקובלת עליכם? מה ניסיתם לעשות לפני שהתייאשתם? באופן כללי, חשוב מאוד לשמור על עקביות. אם החלטתם שאסור לקלל, להרביץ ולהמרות את פיכם, התגובה צריכה להיות זהה בכל מקרה שבו היא מתנהגת כך – גם כשאתם כבר עייפים, גם כשזו קללה "רכה" או שלא כל כך נורא אם לא תקשיב לכם במקרה מסוים. כמובן, שימו לב אם אתם או מישהו במשפחתכם או בסביבתכם נוהג לקלל ולהרביץ ודאגו להפסיק גם אותו, אחרת לא ניתן לצפות מבתכם ללמוד שזו התנהגות לא מקובלת. סיגל, נשמע שכדאי לכם לפנות לייעוץ אישי אצל איש מקצוע מתאים (פסיכולוג קליני/חינוכי) שבו תוכלו לקבל את הכלים המתאימים לכם ולבתכם. אם תרצו, תוכלו לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  33. פסיכולוג קליני
    20-8-2015
    אירין כתב:

    שלום, האם יש לכם פסיכולוג קליני לילדים באזור אשדוד? אם כן, אשמח לאפשרות להתיעץ איתו טלפונית ,כי המקרה קצת מורכב.

    תודה.
    אירין.
    טל. 0546737989

    1. 20-8-2015
      אבי כתב:

      שלום אירין,
      מכוננו נמצא באשדוד ויש לנו בצוות כמה פסיכולוגים קליניים לילדים. את מוזמנת להתקשר אלינו לטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  34. קנאה בגיל 3
    8-9-2015
    רונה כתב:

    בני בן שלוש מקנא בבן דודו בגיל שלו, הם היו במעון ביחד והיום הם בגן ביחד,
    הוא פשוט כל דבר שיש לילד הוא רוצה לקחת לו אפילו אם בני מדבר איתו והילד השני לא עונה הוא כועס עד כדי בכי, מה שהוא לובש הוא רוצה כמוהו זה כבר נהיה מצב מביך ולא נעים.

  35. שיקום יחסים
    19-9-2015
    כרמית ווקר כתב:

    אך ניתן לשקם יחסים עים בני בן ה-6וחצי שאוהב רק את אבא שלו ולא מספט אותי כלל??…

    1. 19-9-2015
      אבי כתב:

      שלום כרמית,
      במשפט אחד שאלת שאלה עצומה שלצערי אין לה תשובה כל כך פשוטה. קרוב לוודאי שהמפתח לשיקום היחסים הוא בהבנה של מה שקרה וקורה ביניכם, כאשר חשוב לזכור שאת המבוגרת בקשר ביניכם ולכן האחריות על מצב היחסים היא עליך. כמה שאלות ראשוניות למחשבה: מה זה אומר "לא מסמפט אותי כלל"? האם זה תמיד היה המצב או שבעבר היחסים ביניכם היו שונים? מתי ובעקבות מה חל השינוי? מה טיב היחסים בינך לבין אבא שלו? (למשל, האם אתם מסוכסכים ובנך מרגיש שעליו לבחור צד?) איך את מתמודדת עמו כיום? מה ניסית בעבר? כדי לברר את השאלות הללו ונוספות אני מציע לפנות להדרכת הורים אצל פסיכולוג מוסמך. אם תרצי, את מוזמנת לפנות אלינו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני.


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  36. ילדה בת 9 שלא רוצה ללכת לישון
    8-10-2015
    משה כתב:

    יש לי 3 ילדים , ילדה בת 11 ותאומים בני 9 .
    סה"כ אני מציב גבולות ויש לי הרתעה מול הילדים .
    בערב – כמה שאני לא מכין את הילדים לא לעשות בעיות . הילדה לא רוצה ללכת לישון , מסתובבת, מצליחה לגרור אותי לריבים ואז מתחילה להאשים אותי שאני לא אוהב אותה ולא אכפת לי ממנה
    ובסוף נרגעת ורוצה שאני אשב לידה . זאת ילדה מאוד רגישה שמהר מאוד נעלבת ומתעצבנת.

    אני מאוד מנסה לא להיגרר לריב , ב9 בערב אני מודיע שלוש ארבע פעמים שצריך ללכת לישון ואח"כ פשוט מרים את הילד ושם אותו במיטה , אבל אז הם מתחילים לבכות , למה אני מרביץ ,
    אשתי לא תומכת בי וטוענת שיש לי פיוז קצר מה שממש לא נכון, לדעתי, כי בכל זאת אני נותן עוד התרעה ועוד אחת ועוד אחת לפני שאני פועל.

    1. 8-10-2015
      אבי כתב:

      שלום משה,
      אתה ממקד את השאלה בבתך שלא רוצה ללכת לישון ומספר בדרך אגב על חילוקי הדעות בינך לבין אשתך, שנראים דווקא כסוגיה המרכזית. אפשר היה להתמודד עם הקשיים עם הבת בכל מיני דרכים אבל יש חשיבות גדולה לעקביות וזו לא יכולה להתקיים כשאין הסכמה בין בני הזוג. מאוד יכול להיות גם שההתנהגות של הבת מושפעת מהיחסים ביניכם ומשקפת משהו מתוכם, שכן הרבה פעמים ילדים רגישים מאוד גם לדברים שלא נאמרים במפורש. משה, פנה יחד עם אשתך להדרכת הורים בה תוכלו ללבן את המחלוקות ביניכם ולהסכים יחד על דרכי התמודדות מול הילדים ולקבל כלים להתנהלות יעילה יותר. זה יעזור לכם גם בהקשרים נוספים ולא רק בשעות השינה. אם תרצו, תוכלו לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה, אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני

  37. רטלין
    14-12-2015
    מורן כתב:

    מגיע שעובר 8 שעות הילד מגיב בצורה לא רגילה אוכל את חולצה או מכינס ידיים לפה מזור מאוד

    1. 6-1-2016
      אבי כתב:

      שלום מורן,
      אם מופיעות תגובות מוזרות אותן את מקשרת לשימוש בריטלין, פנו לרופא (נוירולוג/פסיכיאטר) שרשם לבנך את הטיפול והתייעצו עמו.
      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  38. איך מתמודדים עם בכי בלתי נפסק של ילד בן 3
    31-1-2016
    סמדר כתב:

    הילד בן 3 רגוע ומקסים עד שמסרבים לתת לו את מה שהוא רוצה , הוא מאלץ את עצמו לבכות ולצרוח ברמה שאנחנו כבר לא מסוגלים לשמוע אותו יותר זה יכול להמשך כמו כלום כמה שעות של בכי , אני בטוחה שגם הרבה יותר מאחר שאנחנו נשברים אחרי שעתיים שלוש , נכון להיום זה קורה גם כל לילה כשהוא קם מתוך שינה ומחליט שהוא רוצה לישון במיטה שלנו וכשאנחנו מסרבים הוא פשוט בוכה שעות בעיניים עצומות . זה מתסכל אותנו נפשית . אני סובלת מדלקות באוזניים בגלל הבכי והצרחות שלו ונפשית אני כבר לא מסוגלת לשמוע אותו בוכה וגם בעלי , אני מעבירה אותו למיטה שלי באמצע הלילה אחרי שבכה שעה מאחר והוא נמצא בחדר עם אחיו בן ה- 8 שלא מצליח לישון ברעש הזה . מההההה עושים ?

    1. 2-2-2016
      אבי כתב:

      שלום סמדר,
      בעוד שאת מתארת את בנך כרגוע ומקסים, נשמע שהמצב הנוכחי בבית באמת מאוד מסובך ומקשה פיזית ונפשית על כל בני המשפחה. סביר להניח שמתקיים ביניכם לבין בנך מאבק כוחות שבו הוא למד שאם הוא בוכה מספיק זמן ומתעקש, אתם נשברים והוא מקבל את מה שהוא רוצה. כמובן, לא מדובר בהתעקשות מכוונת או בהחלטה מודעת. לכן, באופן כללי חשוב לדבוק בקו פעולה עקבי שיאפשר לבנך ללמוד מה הם גבולות ההתנהגות המצופה ממנו. יחד עם זאת, במצב כל כך מורכב ועוצמתי כמו זה שהגעתם אליו, כדאי היה להיעזר בגורם חיצוני בתוך הדרכת הורים, שתוכל לתת תמיכה והכוונה מתאימים. אם תרצו, אתם מוזמנים לפנות למכוננו בטלפון 08-8659837.
      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  39. שלום...ניקור הורי
    12-2-2016
    אלי טרוצמן כתב:

    העים מחובת האם לשכנעה את בני שילך איתי בכל מחיר .עים כל זה שהילד בתוקף מסרב.ניראה לי שזה ניקור הורי..התיאצתי עים פסיכולוג בחול .והתשובה שלו הפתיאה אותי מאוד .שאן שום קשר בין ניקור הורי .בגלל שלו מתפקיד האם לשכנעה את הילד הסרבן .ורק פסיכולוג קליני יחליט ויטפל בענין .והאם לא אשמה בכלום ???זלא הזוי?

    1. 13-2-2016
      אבי כתב:

      שלום אלי,
      לא ברור לי מה בדיוק קורה, מה אתה שואל ומה החשיבות של הטלת אשמה…
      באופן כללי, הורה לא חייב ולא בהכרח יכול לשכנע/להכריח ילד לעשות משהו בניגוד לרצונו.
      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  40. ילדים
    14-2-2016
    יעקב כתב:

    לי ולביתי בת ה12 קשר קרוב
    כעת היא גודלת והופכת לנערה
    אני תוהה האם נכון לדבר איתה על השינויים בגוף ולהכין אותה או שאבא לא אמור לדבר עם הבת שלו בנושאים כאלה?

    1. 20-2-2016
      אבי כתב:

      שלום יעקב,
      על פניו, אין סיבה שלא תדבר עם בתך על תהליך ההתבגרות הצפוי לה. כמו כל דבר אחר שקורה בחייה, גם בהקשר הזה אתה יכול להיות מעורב ולעזור לה להתמודד עם המתרחש. יחד עם זאת, רק אתה והיא יכולים להעריך מה אופי הקשר ביניכם ומה מתאים לכל אחד מכם בתוכו. אם אתה לא חש בנוח לדבר עם בתך על נושאים הקשורים למיניות, או מרגיש שהיא עשויה לחוש שלא בנוח, כדאי להתחשב בכך ולא להתעקש.
      בברכה,
      אבי סוויסה, פסיכולוג קליני


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  41. טיפול בילדה עם סף תסכול נמוך מאוד ועודף עצבנות
    14-3-2016
    רינת כתב:

    יש לי ילדה בת 7.5, יש לה תאומה ועוד 2 אחיות
    גדולה יותר בת 10.5 וקטנה בת 5.5
    היא מאוד מאוד עצבנית ומתוסכלת רוב הזמן.
    היא דיי בודדה ואין לה הרבה חברות .
    היא מתלוננת המון על כך. לעומתה אחותה התיאומה ממש מלאת חברות וההפך הגמור ממנה.
    גם בלימודים היא חווה המון קשיים .
    רציתי לדעת איך מטפלים בעצבים שלה ואיך גורמים לה להיות מאושרת?

    1. 16-4-2016
      אבי כתב:

      שלום רינת,
      את מתארת שביתך מתקשה בלימודים, מתקשה חברתית, עצבנית ומתוסכלת ושונה מאוד מאחותה התאומה. טוב שאת רוצה לעזור לה ולהקל עליה. פני לייעוץ אישי עם פסיכולוג חינוכי או קליני אשר סביר שימליץ על טיפול לילדה ועל הדרכת הורים.


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  42. פחד לדברבסיטואציאות חברתיות שונות
    25-5-2016
    אירה פנסיק כתב:

    שלום רב,
    בני דניאל בן 6 .מטופל כשנתיים אצל קלינאית תקשורת.
    בנוסף מקבל רכיבה טיפולית
    היום אין לה בעיה בדיבור . שפה שלו תקינה לגילו. אבל הוא מתקשה מאוד מאוד לדבר סיטואציות חברתיות שונות . הוא לא יכול לפנות למבוגר לקבל עזרא או לבקש משהו .
    לדוגמא כאשר פונים אליו אומרים לו שלום ואיך קוראים לך הוא לא עונה . פשוט שותק.
    אשמח לתשובה איך אפשר לעזור לילד?
    תודה רבה

    1. 28-5-2016
      אבי כתב:

      שלום אירה,
      קושי של ילד לדבר במצבים חברתיים יכול להעיד על כל מיני דברים, ביניהם גם ביישנות וגם חרדה. בנך מקבל רכיבה טיפולית, קרוב לוודאי, בגלל קושי כלשהו אצלו שהוא לא הקושי השפתי, ויכול להיות שיש גם קשר בין הדברים. כדאי להתייעץ עם המטפלים שלו ולשתף אותם גם בקושי החברתי.


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  43. איום בהתאבדות בן 12
    4-7-2016
    אדלה כתב:

    שלום,
    בני בן ה-12 אובן בילדותו כהפרעת קשב וריכוז.
    לאחרונה (כחודש) התחיל לאיים בהתאבדות ע"י לקיחת כדורים או קפיצה מהמרפסת לאחר שאינו מקבל את מה שהוא רוצה. הוא נכנס להתקף של עצבים וצרחות ומאיים בהתאבדות. זה הגיע עד כדי כך שלקח כדור תרופה שהיתה במקרר.
    לא חל שינוי בהתנהגותו בתקופה זו פרט לנושא זה – אינו מראה סימני דיכאון, אוכל כרגיל, צוחק ומשחק עם חברים.
    כיצד להתמודד עם התנהגותו?
    בברכה

    1. 30-7-2016
      אבי כתב:

      שלום אדלה,
      איומים בהתאבדות הם לא צחוק ואין פה מקום להתמהמה, מה גם שהוא כבר עשה מעשה. גם אם לא חל שינוי נוסף בהתנהגותו, ברור שמשהו לא טוב קורה לו. התיאור נשמע חמור מדי בשביל עצה אינטרנטית. פנו לאיש מקצוע – פסיכולוג קליני העובד עם נוער או פסיכיאטר – והתייעצו באופן אישי.


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני

  44. טיפול ואבחון רגשי אצל ילדה בת 8
    10-9-2017
    קרן כתב:

    ילדתי זקוקה לאיבחון וככל הנראה גם טיפול רגשי. מהם העלויות ומהו התהליך הנדרש על מנת להגיע לאבחון

    1. 7-10-2017
      אבי כתב:

      שלום קרן,
      את מוזמנת ליצור עמנו קשר טלפוני כדי לקבל מידע על מחירים ואפשרויות לאבחון ולטיפול, 08-8659837.
      התהליך, לרוב, כולל רק לקבוע פגישה ולהגיע.


      בברכה,
      אבי סוויסה פסיכולוג קליני