פסיכותרפיה אישית למבוגרים

פסיכותרפיה (טיפול בשיחות) היא דרך לעזור לאנשים עם מגוון רחב של קשיים רגשיים. המילה לקוחה מהשפה היוונית: פסיכה – נפש, תרפיה: טיפול. דרך הטיפול הפסיכותרפי ניתן ללמוד לשלוט בתסמינים שמטרידים את האדם, דבר העוזר לו לתפקד טוב יותר ולחיות חיים רגועים ובריאים יותר. מגוון הבעיות שטיפול פסיכותרפי עשוי לעזור בהם הוא גדול, וביניהם מצוקות חיים, ביטחון עצמי, הערכה עצמית, ניהול כעסים, קנאה ולחצים. 

ישנם סוגים שונים של טיפולים פסיכותרפיים, ואנו במכון ממדים שמים דגש על התאמת המטפל המדויק ביותר עבור המטופל. כלל המטפלים שלנו מנוסים ומתמחים בסוגים שונים של טיפולים. אנו מאמינים כי כל אדם הוא שונה וכך גם צורת הטיפול שלנו: כל טיפול במכון נעשה לאחר התאמה אישית של מטפל למטופל, מתוך האמונה שכימיה טובה היא אבן הבסיס לטיפול מוצלח. המכון ככלל והמטפלים בפרט דוגל בשירות מקצועי ופרטני אשר שומר על סודיות מלאה.

למי מיועד הטיפול

הטיפול מיועד לכל אדם, בכל גיל. מטרתו של הטיפול הפסיכולוגי היא להקל על מצוקה נפשית מסוגים שונים, ולשפר את תפקודו של האדם ואת איכות חייו. מצוקות נפשיות הן מגוונות וכוללות למשל: חרדות ופוביות (פחדים שונים), דיכאונות, משברי חיים, קשיי הסתגלות, הפרעות התפתחותיות ותפקודיות ואף כאבים פסיכוסומטיים (כאבים פיזיים שמקורם בבעיות נפשיות). הטיפול הינו תהליך רגשי, ולכן לא יוכל להיות אפקטיבי אם המטופל אינו מעוניין בו. שיתוף הפעולה של המטופל הכרחי ליצירת שינוי, כמו גם הקשר והאמון שבין המטפל למטופל.

טיפול זה יכול להתבצע במגוון רחב של מסגרות: בין אם בשיחות אישיות, משפחתיות, זוגיות או קבוצתיות – בהתאם לסוגיית הטיפול ודרך הטיפול בה. משך זמן הטיפול משתנה ויכול להיות טיפול ממוקד לטווח קצר (להתמודדות עם סוגיות מיידיות) או לטווח ארוך. מטרות הטיפול, תדירות ומשך זמן מתוכננים ונקבעים במשותף על ידי המטפל והמטופל.

סוגים שונים של טיפולים פסיכותרפיים

קיימות גישות שונות לטיפול, כאשר לכולן משותפות החשיבות העליונה של הקשר בין המטפל למטופל והשאיפה לסייע לאדם בהבנת עצמו, במציאת משמעות לחייו, בקידום התפתחותו האישית וביחסיו עם אחרים. בנוסף, עניינן של הגישות השונות אינו סילוק שטחי של התסמינים, ואין המטפלים מכוונים את החלטות המטופל.

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT)

בטיפול זה, המטפל מתרכז בעיקר בפן החשיבתי וההתנהגותי של המטופל. המטפל מנסה לשנות דפוסי חשיבה שגויים ותהליכי חשיבה המעוותים את המציאות. לדוגמה, נטייתו של אדם לראות את כל המתרחש סביבו במונחים קוטביים של שחור/לבן, או לפרש אירועים בראייה פסימית ושלילית. לעתים, טיפול זה מלווה בניסיונות מצד המטפל לשנות בפועל את התנהגות המטופל, ולעזור לו לאמץ דפוסי התנהגות סתגלניים יותר. דוגמאות לכך הן, למשל, התנהגות נמנעת (הימנעות מאירועים חברתיים, ממקומות וממצבים מסוימים) או התנהגות אימפולסיבית. המטפל מסייע על ידי מתן משימות התנהגותיות באופן הדרגתי ומבוקר, תוך ליווי המטופל בתהליך מבחינה רגשית ומחשבתית.

טיפול פסיכו-דינאמי:

מטרת הטיפול הינה ליצור שינוי בדפוסי התנהגות ורגש המתבטאים בקשיים החוזרים על עצמם בחייו של המטופל, כגון קושי ביצירת קשר, דימוי עצמי נמוך, או בעיות של הרס עצמי. הפסיכולוג מסייע למטופל להיפגש עם תכנים מודעים ובלתי מודעים שונים מעברו, מתוך אמונה שמצוקות ההווה מושפעות מדפוסים שהושרשו בעבר.
הטיפול הפסיכודינאמי נעזר במערכת היחסים הנוצרת בין המטפל והמטופל, ככלי נוסף המסייע למטופל להכיר את דפוס היחסים הבין-אישיים שהוא נוטה לצור עם סביבתו. לדוגמה, מטופל שהרגיש בילדותו שהוריו אינם ערים לצרכיו יכול להעתיק תחושה זו לחייו הבוגרים, ולחוש שבעבודה ובמפגשיו עם חבריו אין אלה קשובים לו וערים לצרכיו. סביר להניח שחוויה זו תעלה גם בתוך חדר הטיפולים בקשר בינו לבין המטפל. הטיפול יכול לסייע בהגמשתו ובהרחבתו של דפוס החוויה הרגשי של האדם, להשפיע על האופן בו הוא מפרש ומשפיע במודע ולא במודע על אירועים המתרחשים בחייו, ולאפשר חיבור עמוק ומשמעותי יותר של האדם לעצמו ולעולמו.
הטיפול הפסיכודינמי הינו טיפול פרטני, במסגרתו הפסיכולוג והמטופל נפגשים במועדים קבועים, בתדירות של פעם בשבוע או יותר, לאורך תקופה שיכולה להיות ממושכת.

טיפול מערכתי:

טיפול זה מבקש להתייחס למטופל ברמה המערכתית – בניגוד לרמה האינדיבידואלית. משמעות הדבר היא המוקד העבודה הטיפולית הוא לא במטופל, אם כי במערכת היחסים שלו עם אחרים. המקור העיקרי של טיפול זה הוא בטיפול משפחתי וקבוצתי.

טיפול דינמי קצר מועד:

טיפול זה מכוון להתמודדות עם בעיה מרכזית אחת בחייו של המטופל, שהתעוררה בשל נסיבות עכשוויות מיוחדות- כגון גרושים, אבל או אובדן, פיטורים. זהו טיפול המוגבל בזמן, ומספר הפגישות בו נע בין 12 ל- 36 פגישות. בתחילת הטיפול מתבצעת הערכה בדבר התאמת הטיפול לאישיותו ולקשייו של המטופל.

נשמח להקשיב לכם,
התקשרו או השאירו פרטים ונשוחח בהקדם
077-996-9091